forumatematik
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

forumatematik


 
AnasayfaGaleriAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Öğrencilerin Matematik Korkusu

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin



Mesaj Sayısı : 125
Kayıt tarihi : 27/03/08

Öğrencilerin Matematik Korkusu Empty
MesajKonu: Öğrencilerin Matematik Korkusu   Öğrencilerin Matematik Korkusu EmptyCuma Nis. 25, 2008 7:55 pm


Öğrencilerin Matematik Korkusu




Günümüzde Türk öğrencilerinin dert yandığı okul derslerinin başında
matematik dersi gelmektedir.Acaba matematik dersi insanları neden bu kadar
korkutuyor? Bu konu gerek üniversitelerde akademisyenlerimiz gerekse
değerli öğretmen arkadaşlarımız için geniş çaplı araştırma ve çözüm
gerektiren bir sorun haline gelmiştir.

Hepimizinde bildiği gibi insanlarda matematiksel gelişim bebeklikten
itibaren başlayıp daha sonraki yıllarda bu gelişimin boyutu artmaktadır.
Yapılan araştırmalar bebeklerin bile sayıları ayırt edebilecek zekaya sahip
olduklarını göstermektedir. Peki bu zeka çocuk okula başlayınca geri adım mı
atıyor? Tabi ki HAYIR! Geri adım atan zeka değil çocuğun ilgisidir. Matematik
eğitimcilerinin yaptığı araştırmaların sonuçları başlangıçta çocuğun
matematiğe olan ilgisinin iyi olduğu ama sonradan (yani okulda bir kaç sene
geçtikten sonra, özellikle 4 veya 5. sınıftan sonra) bu ilginin ciddi
derecede azaldığı fikri ile kesişmektedir (Bu fikrin her öğrenci için
geçerli olmadığı unutulmamalıdır).

Başlangıçta yapılan matematik dersi yazılılarında yüksek not alan öğrenci
ilerleyen yıllarda biraz daha soyut kavramlara bürünen matematik dersi
karşısında bocalamaya başlayıp, aldığı notlarda artık eskisi kadar yüksek
değerde olmayınca matematiğe karşı olan yakınlık derecesi gün geçtikçe değer
kaybetmektedir. Eğer sonraki yazılılarında kendisini toparlayamazsa
matematiğe olan ilgisinin yerini artık tamamen nefret, korku
almaktadır. Bu durum genellikle 4. veya 5. sınıftan itibaren görülmeye
başlamaktadır. Ve ilerleyen yıllarda da bu durum öğrenciler için büyük bir
sorun hali taşımaktadır.

Burada şu sorular geliyor aklıma;Öğrenci matematik dersinden
neden düşük not alıyor? Acaba sınavlara çalışmadan mı giriyor, yoksa
çalışıyor da öğretmenin zor soru sorması nedeniyle mi zayıf not alıyor? Acaba
öğretmene olan yaklaşımını direkt o öğretmenin dersinede mi
yansıtıyor?Matematik dersine giren öğretmeni sevmediği için mi matematiğe
karşı soğuk bir tavır geliştiriyor? Bu sorularda yansıtılan durumların her
biri matematiğe olan soğuk tavırların sebebidir. Ama şurasıda gerçek ki
ideali olan her öğrenci bu sorunu minimum seviyeye indirgeme gücüne sahiptir.
Öğrencinin bu sorunu minimum seviyeye indirgeyebilmesi içinde ona çevreden
(ailesi, arkadaşları,diğer öğretmenleri vb. olabilir) destek
gerekmektedir.

Eğer matematiğe olan soğukluğun nedeni öğretmenden kaynaklanıyosa öğretmeni
değiştirilebilir (eğer okulda aynı sınıf seviyesinde farklı şubeler
varsa ve o şubeye farklı matematik öğretmeni giriyosa okul idaresi
velininde görüşünü alarak öğrenciyi diğer şubeye geçirebilir)

Eğer matematiğe olan soğukluğun nedeni sınavlardan düşük alması ise
(burada öğretmene karşı tavrı iyi yani öğretmenini seviyor ama sınavlardan
düşük not alıyor) düşük not almasına neden olan etmen belirlenip ortadan
kaldırılabilir. Bu etmen ders çalışmaması ise çocuğa etkili ve anlamlı ders çalışma
yöntemlerinden bahsedilip rehberlik yapılıp bu ortamın oluşturulması için ona
yardımcı olunabilir (burada en büyük görev aileye düşmektedir). Bu etmen
çalıştığı halde sınavdan düşük not alması ise önce öğrencinin çalışma
yöntemleri gözden geçirilmeli, takip ettiği yöntem yanlış ise düzeltmeye
gidilmeli uygun yöntemleri takip etmesi sağlanmalıdır. Çalıştığı halde düşük
not almasında öğrencinin ders çalışmaya karşı istek-isteksizlik tavırları da
çok etkilidir. Bütün bu sorunlardan hiçbirine rastlanmadıysa öğretmenin
sorduğu soruların seviyesi dikkate alınmalıdır. Acaba sorular öğrencilerin
seviyelerine uygun mu? Bu da en iyi, sınıfın ortalamasına bakılarak
anlaşılabilir. Sınıfın ortalaması normalin altında ise sorular seviyeye uygun
değildir. Burada öğretmenle görüşülüp onun da bu konuda hassas davranması
sağlanabilir.

Bütün bu saydıklarım basite alınmamalı, bu konu üzerinde öğrenciler,
öğretmenler ,okul idareleri ve özellikle veliler düşünme zahmeti
göstermelidirler. Çünkü matematik, günümüzde çok önemli bir yer teşkil
etmektedir. Yapılan her türlü sınavda matematik sorularına yer verilmektedir.
Burada sadece işlemsel yeteneklerin değil mantıklı düşünme, akıl
yürütme gerektiren sorularında matematik alanına girdiği
unutulmamalıdır. Aynı zamanda matematik bizlere sadece bir iş sahibi
olabilmek için girdiğimiz sınavlarda değil, günlük hayattaki problemlerimizin
çözümünde de etkili, verimli ve basit yöntemlerle yardımcı olarak
çeşitli fırsatlar sunmaktadır.

HEPİNİZDE MATEMATİK SEVGİSİ OLUŞMASI DİLEKLERİYLE...
İRFAN SOYDAN (MATEMATİK ÖĞRETMENİ)

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://turkcematematik.yetkin-forum.com
 
Öğrencilerin Matematik Korkusu
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
forumatematik :: GENEL :: MATEMATİK HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELER-
Buraya geçin: